607
Henryk Makarewicz
Eastern frontages in Plac Centralny, view towards Igołomska Street and the Centrum A Estate (today’s Jana Pawła II Alley). The neon sign is an advert for the Markiza sweet shop. The shop had characteristic chandeliers in the form of reversed umbrellas. Neon signs were most popular in Nowa Huta in the 1960s and 70s, through they started to appear already in the 1950s and 60s. Wschodnia pierzeja Placu Centralnego, widok w kierunku ul. Igołomskiej i osiedla Centrum A (obecnie aleja Jana Pawła II). Widoczny neon reklamowy sklepu cukierniczego „Markiza”. Był to sklep z charakterystycznymi żyrandolami w kształcie odwróconych parasolek. Czas rozkwitu neonów w Nowej Hucie przypada na lata 60. i 70. XX wieku, choć pierwsze tego typu reklamy zaczęły pojawiać się już w latach 50. i 60. Photo by Henryk Makarewicz/idealcity.pl
Miejsce
Nowa Huta
Czas
12 March 1962
Tagi
Art Boom, neon sign, Paulina Ołowska, Plac Centralny
GPS
50.071607, 20.037916

Geolokalizacja

Twoje notatki