2094
Henryk Makarewicz
Lenin Metallurgical Combine, rail network in Nowa Huta, heading towards the Combine. 1960s. The basic mode of transport at the Lenin Steelworks was by rail. There were four transport sections before 1970, including transfer/carriage services and traction services. The combine had more than ten train stations for the transfer of cargo and railway carriages. The first Engine House was built in 1952 and housed 40 locomotives. Kombinat metalurgiczny im. Lenina, infrastruktura kolejowa na terenie Nowej Huty prowadząca do kombinatu, lata 60. Podstawowym środkiem przewozu w Hucie im. Lenina był transport kolejowy. Do 1970 roku zajmowały się tym cztery wydziały przewozowe, w skład których wchodziły służby przewozowo-wagonowe oraz służby trakcyjne. Wewnątrz kombinatu znajdowało się kilkanaście stacji kolejowych, przez które odbywał się przepływ ładunków i wagonów kolejowych. Pierwsza Parowozownia dla 40 parowozów powstała w 1952 roku. Photo by Henryk Makarewicz/idealcity.pl
Miejsce
Nowa Huta
Czas
4 April 1961
Tagi
combine, communication, Lenin Steelworks, railway, transport
GPS
50.096078, 20.160325

Geolokalizacja

Twoje notatki