1350
Wiktor Pental
Inside a tram, one of Nowa Huta tramlines, no. 5, 14 or 15. In the picture: a tram driver, a conductor and passengers. In 1949, standardised Konstal N tramcars were brought to Kraków, and in the 1950s to Nowa Huta, with ND trailers, to compensate for the post-war shortage of trams. Their construction was highly simplified and modelled upon the pre-war German KSW tramcar. Late 1950s or early 1960s. Wnętrze tramwaju na jednej z nowohuckich linii tramwajowych o numerach: 5, 14 lub 15. Widoczny motorniczy, konduktor oraz pasażerowie. W 1949 do Krakowa, w tym również w latach 50. do Nowej Huty trafiły znormalizowane wagony „Konstal N” wraz z doczepkami ND, mające być odpowiedzią na powojenne braki taboru w polskich przedsiębiorstwach tramwajowych. Cechowały się one niezwykle uproszczoną konstrukcją wzorowaną na przedwojennym niemieckim tramwaju KSW. Koniec lat 50. lub początek lat 60. Photo by Wiktor Pental/idealcity.pl
Miejsce
Nowa Huta
Czas
5 April 1954
Tagi
passengers, transport
GPS
50.073386, 20.035736

Geolokalizacja

Twoje notatki